Media

Team Peters heeft zich ten doel gesteld zoveel mogelijk media-aandacht te genereren om de exposure van onze  Challenge, maar zeker ook die van onze sponsors zo groot mogelijk te houden.

Team Peters zal met een team van vrijwilligers (marketing mensen, journalisten en tekstschrijvers) zorgen voor een professionele mediacampagne. Bedrijven die Team Peters sponsoren krijgen in ruil daarvoor desgewenst ondersteuning van deze mensen waardoor het sponsoren extra interessant wordt gemaakt.

Het is dus niet alleen louter een gift voor het goede doel, maar uw bedrijft krijgt er ook echt wat voor terug. De doelstelling van Team Peters is dat de sponsoring van ons team u méér oplevert dan het uitgeven van hetzelfde bedrag aan andere marketingactiviteiten.

Media die worden ingezet zijn o.a. lokale nieuwsbladen, weekbladen, internet, Facebook, Twitter, LinkedIn, lokale / regionale TV en radio. Landelijke TV- (en eventueel radio-) promotie voor de Challenge zal worden gecoördineerd door de organisatie van de Challenge. Hierbij staat het de deelnemende teams vrij om initiatieven hiervoor voor te stellen.

Internet

Op de website van Team Peters (www.teampeters.nl) is alle informatie over het team, de Challenge maar vooral ook zijn de sponsoren terug te vinden. Vooraf zal middels ‘blogging’ de nodige informatie over de ontwikkelingen van het team worden gepubliceerd. Daarnaast is de website, samen met Twitter, hét kanaal van informatie en verslaglegging tijdens de Challenge. Middels het versturen van sms-berichten zal op de website een RSS feed worden gevuld. Dit zorgt voor wederkerende bezoekers en maakt het mogelijk alle avontuur rechtstreeks te volgen. Door de juiste en volledige opzet van de website (ook veel extra informatie) is de site ook interessant voor Google.

Twitter, Facebook, LinkedIn

Dé media om Team Peters real time te blijven volgen tijdens de Challenge. Op Twitter volgt u ons via @mongolchallenge. Op Facebook is een community pagina aangemaakt. Via de LinkedIn share button op de website kunnen de medewerkers van uw bedrijf uw sponsoractiviteiten aan Team Peters delen. Hiermee wordt de maatschappelijke betrokkenheid (binnen MVO) van uw onderneming breeduit uitgedragen.

Regionale kranten

Naast het frequent sturen van persberichten zal Team Peters de mogelijkheid aangrijpen om voor de grotere sponsoren joint promotion advertisement  toe te passen.

Weekblad Oplage
Maasdriehoek 54.000
Graafse Courant en De Koerier Mill 16.560
Udens weekblad 43.500
Boxmeers en Cuijks weekblad 28.990